צור קשר
צור קשר       03-9618477
בניית אתרים
דף הבית מגזין אינטרנט עיצוב אתר אינטרנט


עיצוב אתר אינטרנט




עולם עיצוב האינטרנט הוא גדול ומורכב. מעבר לכך, כל יום יש חידושים בתחום. עיצוב האתר נהיה יותר ויותר מורכב. בכל מקרה, ישנם כמה כללים אשר מתאימים לכל עת.

הנה כמה חוקים בסיסיים מעולם העיצוב של האינטרנט:

גרפיקה –
הגבל את גודל התמונה עד ל 10-50 KB. למרות שטווח המשתמשים גדל, הסבלנות להמתנה שהדף יעלה עדיין מאוד קטנה. תמונות גדולות מעכבות את עליית הדף, ולכן מומלץ להקטין אותן.
התמונות באתר צריכות להיות מותאמות לגודל. באתר, העוסק במוצרי חשמל, לא מומלץ לשים תמונות של חוף ים אקזוטי. החריגה היחידה היא כאשר האתר שלך מספק תמונות. למשל, אתר של צלם. אז אתה יכול וצריך לשים מבחר תמונות. רק תמנע מלשים תמונות מהבהבות או זזות  בהגזמה. תמונות כאלו רק מעצבנות את המשתמשים.

תבנית – תמיד תשתמש בתבניות סטנדרטיות. אתרים מסויימים משתמשים בכמה מסגרות בדף אחד. אחרים מצריכים את המשתמשים להשתמש בסרגל כלים אופקי לקריאת הטקסט המלא (ללא צורך בשימוש בדפדוף למטה). תבניות אלו מצריכות ניסיון מצד הגולש. תשתמש בשלושה טורים לתבנית.

אלמנט חשוב נוסף הוא סימן "לבן" (Whitespace). דבר זה קובע עד כמה תוכן האתר יראה ייצוגי. Whitespace מוגזם מידי, או אפילו החוזר על עצמו, יכול לגרום להשפעה הפוכה.

פונטים – תמיד תשתמש ב-Serif לכותרות ו Sans-Serif לטקסט החשוב באתר. בגלל רזולוציה נמוכה בחלק מן המחשבים, הפונטים הללו קריאים יותר. אבל אם תשתמש בפונטים הללו בכל התוכן, זה ייצור טשטוש והאתר כבר לא יהיה קריא.
תמנע מלהשתמש מכמה סוגי פונטים באתר. אולי זה נראה כייף, אך בעצם זה די חובבני. מומלץ להשתמש במקסימום שלושה סוגי פונטים. אתה יכול להשתמש בפונט מסויים לכותרות, פונט אחר לטקסט עצמו ופונט נוסף להדגיש קטעים חשובים. תשתמש במשפחות של פונטים דומים כמו: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica. בעזרתם התוכן יראה טוב יותר.

פרסומות – הגולשים באתר שלך לא מחפשים פרסומות, אלא מידע שהם צריכים. אף גולש לא ישאר באתר, אם הפרסומות יציפו את האתר ויעלו על כמות התוכן. אמנם פרסומות מספקות רווח כספי, אך הן גם עלולות להבריח את הגולשים. הגבל את כמות הפרסומות באתר.
דאג שהפרסומות יהיו בגודל קטן ואל תגרום להן להבהב. עדיף שתכלול פרסומות, הקשורות לתוכן האתר.